alory_shannon: ...I will KISS YOU if you know what anime this is from without somehow cheating & looking it up. KISS YOU. (Oh reeeeeeeeeally now;)
※ I BELIEVE IN SHERLOCK HOLMES ※ ([personal profile] alory_shannon) wrote2012-07-27 09:23 am

COSTUME CRUNCH TIME

~



SO there are 34 days left until Dragon*Con, and my current new costume progress looks something like this:

Éowyn [ ]: 6% (found sources, pattern bought, some of the edging bought)

Stephanie Brown Girl!Robin []: 1% (found sources)

Kurapika [ or ]: 4% (found sources, 1/2 of material bought)

...

Yeah, this is how it did (and does always, it seems) go down:

Inner Self: You know, you should probably start on your costumes NOW, so you don't kill yourself with it later...here are the plans--

My response in all the days and months leading up to now:


Inner Self:


...
BUT NOW...

Me on realising that I only have 34 freaking days left:


Inner Self, now:



lol WHY DO I ALWAYS DO THIS TO MYSELF. I've prettymuch decided to save Kurapika for Ichibancon/Ohayocon(???) in Jan 2013, so that's one less thing, but still...

FAIL, SELF. FAIL.


sooooooo since it's a day off for me today, off I go to buy the Éowyn material at least |D;;;;

[identity profile] tao-empress.livejournal.com 2012-07-27 02:09 pm (UTC)(link)
You're talking to the girl who decided to make a random and last minute cosplay two weeks before a con. I feel your pain. x_x

[identity profile] alory-shannon.livejournal.com 2012-07-27 07:55 pm (UTC)(link)
WHY DO WE DO THIS TO OURSELVES 8'C

[identity profile] tao-empress.livejournal.com 2012-07-28 01:53 am (UTC)(link)
BECAUSE WE ENJOY THE CRAZY FRANTIC RUSH OF GETTING IT DONE ON TIME. IT GIVES US SOME SENSE OF ACCOMPLISHMENT?

[identity profile] alory-shannon.livejournal.com 2012-07-28 04:25 am (UTC)(link)
...THAT SOUNDS ABOUT RIGHT |D

[identity profile] tao-empress.livejournal.com 2012-07-30 04:29 pm (UTC)(link)
THIS IS HOW OUR TWISTED MINDS WORK AND I'M OK WITH IT. HOW ABOUT YOU?

[identity profile] alory-shannon.livejournal.com 2012-07-31 12:59 am (UTC)(link)
WOULDN'T HAVE IT ANY OTHER WAY, TBH

I THINK I JUST LIKE THE ADRENALINE RUSH |3

BUT THE PAINFULLY PRICKED-TO-PIECES FINGERTIPS, NOT SO MUCH

[identity profile] tao-empress.livejournal.com 2012-07-31 06:49 pm (UTC)(link)
CRAZY FRANTIC RUSH, LIKE I SAID. 83

OUCH, YEAH. I FEEL YOUR PAIN THERE. LITERALLY. I ALWAYS END UP SEWING DENIM BY HAND.

[identity profile] malruniel11.livejournal.com 2012-07-28 05:08 am (UTC)(link)
I'm in a motel room alone in Albuquerque and I want ice cream.


No, this has nothing to do with your post.

And no, I don't have ice cream here.

TO GOOGLE!!

[identity profile] its-game-time.livejournal.com 2012-07-29 03:59 am (UTC)(link)
I SEEM TO READ THIS SAME CHAIN OF EVENTS EVERY YEAR. PERHAPS NEXT YEAR WILL BE THE YEAR OF CHANGE?

lol I was actually thinking of you and your cosplay endeavors recently and wondering how they were going. |D If it helps,

GOGOGOGOGOGOGO

YOU CAN DOOOOO EEEEEEEEEEEEET

[identity profile] alory-shannon.livejournal.com 2012-07-30 04:16 am (UTC)(link)
lol NOT LIKELY, TO BE 100% HONEST. THOUGH ONE CAN HOPE?

Haha, aww, really? :D + YES it helps, ty,

GOING GOING GOING

AHHHHHHHHHHHHHHHHH

[identity profile] its-game-time.livejournal.com 2012-07-30 05:05 am (UTC)(link)
I HAVE FAITH. YOU SHOULD, TOO.

/CHEERS YOU ON ALL THE WAAAAAAY